Prāmju informācija

Prāmju ostas informācija

Prāmju brauciens sākas prāmju ostā. Uzziniet visu nepieciešamo informāciju par prāmju ostām, sākot no adresēm, norādēm un kartēm līdz pakalpojumiem, kas atvieglos jūsu ceļojumu ne tikai pirmo reizi, bet arī pieredzējušiem un visu redzošiem ceļotājiem.

Svarīga informācija par prāmju ostu, kas jums jāzina pirms ceļojuma.

No kuras ostas termināļa atiet jūsu prāmis?

Lielajām ostām ir piekrastes vai līča posms vairāku desmitu kilometru attālumā ar dažādiem termināļiem. Katram terminālim ir savs mērķis, piemēram, tas pieņem konteinerkravas, apkalpo beramkravu kuģus, un no termināļa atiet vietējie prāmji (piemēram, uz salām) vai starptautiskie prāmji. Šajā gadījumā jūs neinteresē osta kopumā, bet gan starptautiskie prāmju termināļi. Taču atsevišķās pilsētās, piemēram, Klaipēdā, dažādās ostas vietās ir pat divi termināļi, kas apkalpo starptautiskos prāmjus dažādos maršrutos. Centrālais Klaipēdas termināls (CKT) apkalpo prāmjus maršrutā Klaipēda-Karlshamna, bet Starptautiskais prāmju dienests apkalpo prāmjus maršrutā Klaipēda-Ķīle. Tāpēc, plānojot prāmi, vienmēr pārliecinieties, vai dodaties uz jums nepieciešamo prāmju termināli.

Kad jāierodas ostā?

Katrs prāmju terminālis nosaka laiku, kas nepieciešams, lai ierastos uz reģistrāciju uz prāmja, t.i. kādu laiku pirms prāmja atiešanas. Šo informāciju varat atrast prāmju ostās pie konkrētā termināļa apraksta vai termināļa oficiālajā tīmekļa vietnē un prāmja biļetē. Tomēr parastā un visizplatītākā prasība ierasties prāmju terminālī ir 3 stundas prāmja atiešanas brīdī. Reģistrēšanās prāmim parasti beidzas stundu pirms prāmja atiešanas. Smagajām automašīnām un personām ar ierobežotām pārvietošanās spējām ieteicams ierasties reģistrācijas sākumā, nevis īsi pirms tās termiņa beigām.

Šie ieteikumi neattiecas uz tuvajiem prāmjiem, kas kursē vairākas vai vairākas reizes dienā abos virzienos, taču sezonas un pīķa stundās ieteicams ierasties arī agrāk.

Kādi pakalpojumi tiek sniegti prāmju terminālī?

Katrā prāmju terminālī ir biļešu kase un informācija, tualete. Atkarībā no prāmju termināļa lieluma un apkalpoto cilvēku skaita terminālī var būt vairāk pakalpojumu. Piemēram, kafijas automāts vai kafejnīca, restorāns vai ēdnīca, veikals, dāvanu un suvenīru veikals, atpūtas zona ar bezmaksas Wi-Fi u.c. Tāpēc, ja plānojat ierasties ostā agrāk, lai varētu atpūsties, paēst vai iepirkties, tad ir jāpārliecinās, vai terminālis sniedz Jums interesējošos pakalpojumus. Mazie ostas termināļi veic tikai pamata, pamatfunkcijas, tāpēc neziņa, kurp dodaties, var nedaudz nomākt vai sabojāt jūsu plānus.

Kur atstāt mašīnu?

Ja plānojat ierasties ostā ar automašīnu, bet ceļojat ar prāmi bez tā, jums vajadzētu noskaidrot, vai ostas teritorijā ir vieta, kur savu transportlīdzekli atstāt uz ilgāku laiku. Ja šādas vietas nav, nav ilgstošas ​​uzglabāšanas vietas vai arī noliktavas cena jums šķiet pārāk augsta, iespējams, ir vērts meklēt autostāvvietu pilsētā un ar taksometru vai sabiedrisko transportu doties uz prāmju termināli. Šī informācija par prāmju ostām ir jānoskaidro pirms ierašanās, lai īsi pirms izbraukšanas nebūtu jāuztraucas par to, kur novietot automašīnu.

Vai ostas terminālis ir pielāgots cilvēkiem ar kustību traucējumiem?

Visi ostas termināļi un paši prāmji ir pielāgoti cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Lifti, eskalatori, ejas ir piemērota platuma, un nogāzes nesagādā neērtības. Tomēr, ceļojot ar īpašām vajadzībām, ir vērts pārliecināties, ka visi fragmenti ir pielāgoti, un, iespējams, tikai daži ir pielāgoti, un jums vajadzētu precīzi zināt, kas jums nepieciešams. Dažos ostas termināļos ir atbildīgi cilvēki, kas vajadzības gadījumā palīdz nokļūt līdz prāmim.

Prāmju osta ir starppietura
Ceļojot, ostas termināļi ir starppietura, tāpat kā dzelzceļa stacijas vai lidostas. To galvenā funkcija ir iespēja ceļot un nokļūt no punkta A līdz punktam B. Taču, ceļojot pirmo reizi, svarīgi ir ne tikai iegādāties biļetes, bet arī ieskatīties visā informācijā par prāmju ostām uz padarīt reģistrācijas un ceļošanas procesu raitāku.